Συμβουλές για να προφυλαχτείτε από τη ζέστη και τον ήλιο στο ταξίδι σας

thermometer

Το καλοκαίρι είναι η καλύτερη περίοδος για να ταξιδέψει κανείς καθώς ο καλός, ζεστός και σταθερός καιρός διευκολύνει το προγραμματισμό του ταξιδιώτη καιεγγυάται ευχάριστες διακοπές. Ωστόσο ο καυτός ήλιος του καλοκαιριού και η ζέστη που επικρατεί, πολλές φορές μπορούν να καταστρέψουν το ταξίδι και να μας προκαλέσουν δυσάρεστες καταστάσεις. Μπορούμε όμως, τηρώντας κάποιες απλές συμβουλές, να αποφύγουμε τις παγίδες της ζέστης. Ας δούμε λοιπόν πώς :

1. Πιείτε πολλά υγρά.

Το άλφα και το ωμέγα για να καταπολεμήσετε τη ζέστη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας. Η αφυδάτωση του οργανισμού σας είναι αιτία πολλών παθολογικών καταστάσεων, όπως η διαταραχή της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών, που μπορεί να σας στείλουν μέχρι και το νοσοκομείο. Μην περιμένετε να νιώσετε δίψα ώστε να πιείτε μετά νερό. Η αναπλήρωση των υγρών δεν γίνεται άμεσα. Να φροντίζετε λοιπόν να πίνετε πολύ νερό, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε να διατηρείτε καλά ενυδατωμένο τον οργανισμό σας.

girl drinking water

2. Αποφύγετε τον ήλιο.

Ο ήλιος λάμπει όλη τη μέρα και οι ταξιδιώτες επηρεάζονται από τη θερμότητα του. Απαραίτητο είναι να προσπαθείτε να τον αποφύγετε με σωστό προγραμματισμό. Προτιμάτε να βγαίνετε νωρίς το πρωί ή αργά το απογευματάκι, που ο ήλιος δεν καίει όσο το μεσημέρι. Εναλλακτικά, αν είστε έξω μεσημεριανές ώρες, συνδυάστε την έξοδό σας με κάποια επίσκεψη σε μουσείο ή μια βόλτα για καφέ, κλειστούς χώρους δηλαδή. Αν είστε στη θάλασσα, η ομπρέλα καθώς και η χρήση αντηλιακού θεωρείται απαραίτητη για την προστασία από την ακτινοβολία.

3. Φορέστε κατάλληλα ρούχα.

Η επιλογή των κατάλληλων ρούχων είναι επίσης πολύ βασική. Προτιμήστε γενικά ελαφρά ρούχα, καλύτερα όχι συνθετικά, τα οποία θα σας δροσίζουν κατά το ταξίδι σας. Τα λινά έχουν την τιμητική τους το καλοκαίρι. Αντίθετα τα συνθετικά υφάσματα δεν επιτρέπουν στην επιδερμίδα να αναπνέει, αυξάνοντας ταυτόχρονα την εφίδρωση. Επίσης καλό θα ήταν να διαλέγετε ανοιχτόχρωμα ρούχα τα οποία αντανακλούν, αντί να απορροφούν, τις ακτίνες του ήλιου που ανεβάζουν την θερμότητα του σώματός σας. Ένα καπέλο, ειδικά για τις δύσκολες μεσημεριανές ώρες, είναι απαραίτητο αξεσουάρ για να αποφύγετε την πιθανότητα να πάθετε ηλίαση.

Σαββατιάτικο μπανάκι στην Αγία Παρασκευή στην Πέρδικα Θεσπρωτίας

Η όμορφη και γραφική παραλία του Σαρακήνικου, στην Πάργα

4. Επιλέξτε δροσερούς χώρους.

Κατά το ταξίδι σας θα είστε ενδεχομένως αρκετές ώρες εκτός του ξενοδοχείου, κάνοντας τις βόλτες σας και θαυμάζοντας τα αξιοθέατα. Προσπαθήστε να κάνετε συχνά, δροσερά διαλείμματα σε κλειστούς, κλιματιζόμενους χώρους, όπως μουσεία ή εμπορικά κέντρα. Ακόμη και σε κάποιο μαγαζί που διαθέτει ανεμιστήρες, θα νιώσετε πολύ καλύτερα.Έτσι θα αποβάλλετε από πάνω σας το αίσθημα καύσου και θα αναζωογονείτε τον ταλαιπωρημένο, από τη ζέστη, οργανισμό σας.

fan

5. Αποφύγετε το αλκοόλ και τον καφέ

Το αλκοόλ προκαλεί έντονο αίσθημα δίψας καθώς και μεγάλη απώλεια σωματικών υγρών. Αυτό συμβαίνει γιατί δρα διουρητικά, όπως ακριβώς και ο καφές, που περιέχει καφεΐνη. Η αυξημένη διούρηση οδηγεί τον οργανισμό σε αφυδάτωση, παρά το γεγονός ότι αρχικά θα αισθανθούμε ότι ικανοποιήσαμε το έντονο, κατά τις ζεστές μέρες, αίσθημα δίψας. ‘Οπως είπαμε παραπάνω το νερό είναι η καλύτερη λύση για να ξεδιψάσετε.

6. Προσοχή στο φαγητό.

Το φαγητό αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας μας κατά τη διάρκεια των διακοπών μας. Ωστόσο δεν είναι όλα τα φαγητά ιδανικά όταν ο ήλιος έξω καίει και η ζέστη είναι αφόρητη. Αποφύγετε λοιπόν τα ζεστά εδέσματα και επιλέξτε κάτι πιο κρύο. Επίσης, καλό είναι να μην τρώτε φαγητά πλούσια σε λιπαρά ή πικάντικα, που θα βαρύνουν το στομάχι σας. Η καύση δε των λιπών αυξάνει πολύ την θερμότητα του οργανισμού σας. Ακόμη καλύτερα να προτιμάτε να τρώτε βραστά ή ψητά και να αποφεύγετε τα τηγανιτά. Φρούτα και λαχανικά, που είναι πλούσια σε νερό, είναι ιδανικά για τη διατροφή σας καθώς σας κρατάνε ενυδατωμένους. Λίγο περισσότερο αλάτι, για όσους δεν έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, είναι καλό γιατί με την κατακράτηση υγρών που προκαλεί εμποδίζει την αφυδάτωση λόγω της εφίδρωσης.

Κυριακάτικη εξόρμηση στο Βράχο Πρεβέζης

Παραλία Μηλοπόταμος στο Πήλιο, η ομορφότερη παραλία στην οποία δεν έκανα μπάνιο

7. Αποφύγετε την κούραση.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας θα χρειαστεί να περιορίσετε τις μετακινήσεις με τα πόδια. Αν θέλετε να πάτε να επισκεφτείτε ένα μνημείο ή αρχαιολογικό χώρο προτιμήστε να πάρετε κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς ή ένα ταξί. Το περπάτημα και η κούραση σε συνάρτηση με τις υψηλές θερμοκρασίες αυξάνουν τις καύσεις του οργανισμού, με αποτέλεσμα την άνοδο της θερμοκρασίας σας, όπως και την απώλεια υγρών. Ειδικά κατά τις ώρες 11:00 με 16:00 που ο ήλιος καίει περισσότερο, προσπαθείτε να μην κουράζεστε καθόλου.

8. Κάντε συχνά μπάνιο.

Πολλά και συχνά ντουζ είναι απαραίτητα κατά τη διάρκεια της μέρας. Η ζέστη προκαλεί αυξημένη εφίδρωση του οργανισμού, οπότε ένα μπάνιο είναι απαραίτητο για τη σωστή υγιεινή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας. Επίσης ένα γρήγορο ντουζ θα σας αναζωογονήσει και θα σας δροσίσει. Κάντε μπάνιο με χλιαρό προς ζεστό νερό. Έτσι όταν θα βγείτε από την τουαλέτα, λόγω του ζεστού περιβάλλοντος, ο οργανισμός σας θα αποβάλλει θερμότητα για να επανέλθει στο φυσιολογική του θερμοκρασία. Αυτή την αποβολή θερμότητας θα την αισθανθείτε ως δροσιά στο σώμα σας. Αν πάλι, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας, έχετε κοντά κάποια παραλία πηγαίνετε για να δροσιστείτε στα γαλανά νερά!!

taking a shower

Με όλες τις παραπάνω απλές συμβουλές θα μπορέσετε να χαρείτε το ταξίδι και τις διακοπές σας, ανεπηρέαστοι από τη ζέστη του καλοκαιριού και τον καυτό ήλιο! Οι διακοπές σας είναι για να χαρείτε και να ξεκουραστείτε και όχι για να τρέχετε σε νοσοκομεία ή να αντιμετωπίζετε δυσάρεστες καταστάσεις. Προσοχή λοιπόν στον ήλιο και καλές διακοπές!!!

Ξέρετε πότε είναι η καλύτερη περίοδος για να ταξιδέψετε στα Ελληνικά νησιά?

 

Εάν σας άρεσε το άρθρο μου, παρακαλώ μοιραστείτε το με φίλους και κάντε εγγραφή στο ιστολόγιο μου. Η δύναμη του ιστολογίου είναι οι αναγνώστες του…..εσείς.

 

Πηγή φωτογραφιών: lifehacksmag.com, realtyroundup.com, ehow.com, stykecracker.com

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s